Bu siteyi kullanarak Gizlilik Politikasını ve Kullanım Koşullarını kabul etmiş olursunuz.
Kabul et
Envanter HaberEnvanter HaberEnvanter Haber
Font boyutlandırmaAa
  • Anasayfa
  • Gündem
  • Politika
  • Ekonomi
  • Spor
  • Magazin
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Kültür Sanat
Okunuyor: Kanalizasyonu akarsuya bağladılar, mahalle sakinleri sokağa çıkamıyor
paylaş
Font boyutlandırmaAa
Envanter HaberEnvanter Haber
Ara
  • Anasayfa
  • Gündem
  • Politika
  • Ekonomi
  • Spor
  • Magazin
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Kültür Sanat
Mevcut bir hesabınız mı var? Giriş yap
Bizi takip et
Envanter Haber > Çevre > Kanalizasyonu akarsuya bağladılar, mahalle sakinleri sokağa çıkamıyor
Çevre

Kanalizasyonu akarsuya bağladılar, mahalle sakinleri sokağa çıkamıyor

Son güncelleme: 25 Haziran 2026 12:19
Yayınlandı 25 Haziran 2026
paylaş
paylaş

Adana’nın Kozan ilçesinde Kilgen Çayı’na bağlanan kanalizasyon yoğun sinek ve pis kokulara neden oldu, pencere açamaz hale gelen mahalle sakinleri Adana Büyükşehir Belediyesi’ne tepki gösterdi.

Adana’nın Kozan ilçesi Karacaoğlan Mahallesi’nde yaşayan vatandaşlar, kanalizasyon sorunu nedeniyle zor günler yaşadıklarını belirterek yetkililerden çözüm istedi. İddiaya göre mahallenin kanalizasyonu, mahalleden geçen ve kıyısında öğrenci yurdu başta olmak üzere birçok ikamet bulunan Kilgen Çayı’na bağlandı. Mahalle sakinleri yoğun sinek ve kötü kokulardan dolayı sokağa çıkamadıklarını belirterek kötü koku ve sinek istilası nedeniyle sorunlarına acil çözüm bulunmasını talep ediyor.

Baza ile dikkat çekmişlerdi

Yaklaşık 2 yıl önce apartman önünden açık şekilde akan kanalizasyon suyuna tepki gösteren mahalle sakinleri, yol ortasından akan atık suyu baza ile kapatarak soruna dikkat çekmişti. İhlas Haber Ajansı’nın gündeme getirdiği haberin ardından bölgede çalışma yapıldığını belirten vatandaşlar, kanalizasyon akışının kapatıldığını ancak bu kez atık suyun borularla Kilgen Çayı’na yönlendirildiğini iddia etti.

Dron ile görüntülendi

Dron ile görüntülenen bölgede, binalardan gelen kanalizasyon atıklarının Kilgen Çayı üzerinden kent merkezine doğru ilerlediği görüldü. Çevrede bulunan tarım arazileri ve narenciye bahçelerinin de atık sudan etkilendiğini belirten vatandaşlar, bunun çevre ve sağlık açısından risk oluşturduğunu ifade etti.

Mahalle sakinleri, özellikle yaz aylarında artan karasinek ve sivrisinek nedeniyle kapı pencere açamadıklarını, çocuklarının sinek ısırıkları nedeniyle zor günler yaşadığını söyledi.

Sinek ve koku tepkisi

Mahallede yaşayan çocuklardan Ömer Selim Ekiz, “Pencere kapalı olduğu halde her yerden sinek giriyor. Isırıyorlar, 30 tane sinek ısırığı ile uyanıyoruz” dedi.

Öğrencilerden Beytullah Karacan ise bölgede yıllardır aynı sorunla karşı karşıya olduklarını belirterek, “Sosyal faaliyetlerden geldiğimiz binamız var. Buraya 6 yıldır geliyoruz. 6 yıldır pis kokudan, lağım kokusundan ve sinekten duramıyoruz. Gelişmekte olan bir Türkiye için rahatsız edici bir manzara. Burası baza ile kapalıydı, çalışma yapıldı ama şimdi su Kilgen Çayı’na akıyor” diye konuştu.

“Balkonda oturamıyoruz”

Bölgede bulunan 35 daireli apartmanın yöneticisi Serhat Arslan, sorunun büyüyerek devam ettiğini savundu. Arslan, “35 dairemiz var, yanımızda öğrenci yurdu bulunuyor. Buraya yeni bina yapıldı, 140 daire daha olacak. Onların kanalizasyonu da buraya akacak. Kanalizasyon buradan dereye gidiyor. Hastalık ve koku yapıyor. Kimse balkonda oturamıyor” ifadelerini kullandı.

Apartman sakini 3 çocuk annesi Zübeyde Kaymak ise sinek nedeniyle çocuklarını korumakta zorlandığını belirterek, “Çocuklarımızı sinek yiyor diye uzun kıyafetler giydirmek zorunda kalıyoruz. Misafirimiz geldiğinde utanıyoruz. Sinekten uyuyamıyoruz. Ev sürekli kirlenmiş gibi oluyor” dedi.

Serpil Ceylan da çözüm beklediklerini belirterek, “Çok koku var, artık nefes alamıyoruz. Kara sinekleri kovalıyoruz ama geri geliyor. Geçen yıl başvuruldu. Çözüm diye baza kaldırıldı, boru döşendi. Burayı kurtardılar ama şimdi çaya akıyor. O sular bahçelerde kullanılıyor. Sağlığımızla oynanıyor” diye konuştu.

“Topumuz kanalizasyona kaçıyor”

Bölgede yaşayan öğrenciler ise oyun oynadıkları alanda da sorun yaşadıklarını belirterek, “Topumuz kanalizasyona kaçıyor, mecburen alıyoruz. Gece sinekten ve kokudan yatamıyoruz” diyerek yetkililerden kalıcı çözüm istedi. Mahalle sakinleri, kanalizasyon atıklarının dere yatağına bırakılmak yerine insan ve çevre sağlığını tehdit etmeyecek şekilde çözülmesi için çalışma yapılmasını talep etti.

Mahkeme kararına rağmen yapılmak istenen sondaja köylüler müdahale etti
Kahramanmaraş’ta sağanak etkili oldu
Son yağışlar Beyşehir Gölü’ne can suyu oldu
Muğla’nın 7 ilçesine gök gürültülü sağanak yağmur uyarısı
Elazığ’da vaşak ailesi görüntülendi
Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp E-Posta Yazdır
Yorum yapılmamış

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bizi Takip Et

Sosyal medya hesaplarımız
FacebookBeğen
XTakip et
InstagramTakip et
YoutubeAbone ol
TiktokTakip et

Haftalık Bülten

En yeni haberlerimizi anında almak için bültenimize abone olun!
Popüler Haberler
Kültür Sanat

Kahramanmaraş’ta Büyükşehir’den tiyatro şöleni

24 Ocak 2026
Malazgirt’te “Serviks Kanseri Farkındalık Ayı” etkinliği
Kars’ta öğrencilere uygulamalı eğitim verildi
Başkan Sandıkçı: “Eğitim yolculuğunun her aşamasında öğrencilerimizin ve ailelerimizin yanındayız”
Pınarhisar’da üreticilere teknik destek
Hızlı Bağlantılar
  • Anasayfa
  • Gündem
  • Politika
  • Ekonomi
  • Spor
  • Magazin
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Kültür Sanat
Popüler Kategoriler
  • Anasayfa
  • Gündem
  • Politika
  • Ekonomi
  • Spor
  • Magazin
  • Yaşam
  • Sağlık
  • Kültür Sanat

Haftalık bülten

En yeni haberlerimizi anında almak için bültenimize abone olun!

© Envanternet Habercilik 2026. Tüm hakları saklıdır.
Hoşgeldin!

Hesabına giriş yap

Kullanıcı Adı veya E-posta Adresi
Şifre

Şifrenizi mi unuttunuz?